Opleidingen

EHBO staat voor Eerste Hulpverlener Bij Ongevallen. Ongevallen gebeuren altijd onverwacht: thuis, op het werk, onderweg, bij de sport, bij werkzaamheden in de corsotent, bouw van de carnavalswagen, enz.
Wat is het dan fijn om te weten wat je moet doen, als je iemand bewusteloos op straat ziet liggen of als iemand bij je komt met een snee in de vinger. Veel verwondingen kun je zelf oplossen, maar veel belangrijker is, dat je weet wat je moet doen en daardoor kalm kan blijven om de ander te helpen.

Wij als vereniging stimuleren, faciliteren en coördineren van Eerste Hulp in de gemeente Zundert om daarmee gezondheidsschade te beperken.

Wij verzorgen daarom als vereniging een basiscursus EHBO met diploma, Eerste Hulp aan Kinderen, opleidingen om sportverwondingen te verzorgen en reanimatie lessen. Onze opleiding wordt gegeven door deskundige instructeurs en/of een arts-docent. Lotusslachtoffers geven een realistische tint aan de oefeningen met “echte” wonden. Aanmelden kan hier.

Opleidingen in 2024:

EHBO cursus:

Vind je een reanimatie certificaat onvoldoende, wil je echte wonden behandelen of een verband aan leren leggen? Meld je dan aan voor een EHBO cursus. De EHBO cursus (inclusief reanimatie + AED) wordt gegeven op 13 avonden, wekelijks op maandagavond. In 2024 wordt deze gegeven op de volgende datums:

• We starten begin januari 2024 met een nieuwe opleiding EHBO op maandagavond.

De cursus wordt afgesloten met een examen. Deze wordt in overleg met de cursisten vastgesteld. Na een goed afgelegd examen krijg je een echt diploma overhandigd op onze jaarvergadering. Het diploma is 2 jaar geldig. Middels herhalingslessen wordt vervolgens je kennis op peil gehouden, zodat je diploma na 2 jaar kan worden verlengd.

Heb je interesse en wil je je aanmelden voor een EHBO cursus? Klik hier om het aanmeldformulier in te vullen.

Reanimatie + AED:

EHBO Zundert is reanimatiepartner van de Nederlandse Hartstichting. Wij verzorgen reanimatielessen met een opleiding tot het bedienen van een AED in samenwerking met Zundert Hartveilig. Het aanmelden hiervoor verloopt via de Nederlandse Hartstichting. Dit geldt eveneens voor de herhalingslessen.

Wil jij iemand leven redden bij een harstilstand? Meld je hier aan voor je een reanimatiecursus.

EHAK (Eerste Hulp aan Kinderen)

Tegenwoordig is het diploma EHAK onderdeel geworden van het gewone basis EHBO diploma. Mocht je toch enkel een diploma EHAK willen halen, neem contact met ons op, dan zullen we bij voldoende aanmeldingen een cursus opstarten.

Datums nieuwe cursus EHAK
  • In maart 2023 start de nieuwe cursus.

Herhalingslessen

Hiervoor maken we bij EHBO vereniging Zundert gebruik van een datumprikker om de lessen op een door jou gewenst moment te doen. Dit geldt voor de EHBO, wandelletsel en sportletsel. Deze ontvang je per e-mail vanuit het bestuur.

Voor de herhalingslessen reanimatie verloopt de aanmeldingen/herinnering via de Nederlandse Hartstichting.